Klachtenreglement

Alle fysiotherapeuten en medewerkers die werkzaam zijn bij het ESP centrum doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk en naar volle tevredenheid te helpen. Toch kan het voorkomen dat u om welke reden dan ook niet tevreden bent over een behandeling, bejegening of situatie. Dan is het goed om dit bespreekbaar te maken, in eerste instantie bij de behandelend fysiotherapeut. Hiermee helpt u uzelf, maar ook andere cliënten en wellicht ook ons om onze kwaliteit naar een nog hoger niveau te tillen.

Indien het gesprek met uw behandelend fysiotherapeut niet naar tevredenheid verloopt, of indien de klacht niet verholpen wordt of kan worden, dan is de volgende stap om contact op de nemen met een van de eigenaren het ESP Gezondheid & Sportcentrum, Harald Bant of Erwin Jansen, via info@espcentrum.nl. Zij kunnen dan in overleg met u de klacht, en de afhandeling daarvan evalueren en indien nodig het beleid bijstellen. Hierbij houden wij ons aan het klachtenreglement van Stichting Keurmerk.

Indien deze twee stappen voor u niet leiden tot een bevredigende oplossing, dan is het altijd nog mogelijk een officiële klacht in te dienen. Hiervoor neemt het ESP centrum deel aan de klachtenregeling van de beroepsgroep voor fysiotherapeuten, Stichting Keurmerk. Levert dit niet het gewenste resultaat op of ziet u op tegen contact met uw fysiotherapeut, dan kunt u ook het Informatie- en Klachtenbureau Gezondheidszorg (IKG) inschakelen. Voor het IKG bij u in de regio kunt u terecht bij het Landelijk Informatiepunt voor Patiënten (LIP) in Utrecht, via telefoonnummer (030) 266 16 61.

Daarnaast kunt u een klacht indienen bij: